COMMUNICATIE

Basiscommunicatie, Goed kijken en luisteren.

Haax leert u de correcte informatie te verwerken en de juiste toon aan te slaan. Herkenbare processen waar enorm veel effectiviteit valt te halen. Effectieve communicatie laat de motor van samenwerking optimaal draaien .

Resultaat
  • U krijgt inzicht in uw eigen wijze van communiceren waardoor u effectief en doeltreffend kunt communiceren met uw klanten en collega‚Äôs of leidinggevenden.
  • U hebt uw communicatieve basisvaardigheden, gesprekstechnieken en luistervaardigheid ontwikkeld
  • U kunt gepast feedback geven en ontvangen, hierdoor kunt u conflicten voorkomen of oplossen.
Doelgroep

Praktische medewerkers en leidinggevenden die hun communicatievaardigheden op een hoger niveau willen brengen en inzicht willen in de communicatieaspecten van samenwerking.

Programma

In deze 2-daagse training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Waarnemen en luisteren
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Open en gesloten vragen
  • Feedback geven en ontvangen
  • Waarden en normen
  • Omgaan met spanningen, lastige situaties en conflicten
Studiewijze

Door middel van diverse werkvormen werkt u aan uw persoonlijke bewustwording. Deze werkvormen bestaan uit diverse oefeningen en rollenspellen, die op individueel niveau worden besproken. Een open en kritische houding naar uzelf bepaalt het succes van de training. De interactieve werkwijze maakt de training voor u zeer inspirerend.

Competentie

Tijdens deze training heeft u aan de volgende competenties gewerkt:

  • Conflicthantering
  • Luisteren
  • Samenwerken
  • Sensitiviteit
  • Zelfsturing